Facebook, jako portal darmowy, bardzo często musi poszukiwać dodatkowych sposobów na swoje utrzymanie. Jednym z nich, przynoszących znaczące zyski, są reklamy, które pomagają przede wszystkim w wypromowaniu swoich produktów czy prowadzonej przez siebie działalności. Osoby zainteresowane skorzystaniem z tej opcji, zobowiązane są przedstawić stosowne informacje, a następnie dokonać wpłaty na podane przez Facebooka konto. Dopiero wtedy reklama może zacząć pojawiać się na profilu potencjalnie zainteresowanych osób, reprezentujących określoną grupę wiekową, płeć czy miejsce zamieszkania. Najczęściej tego rodzaju sponsorowane reklamy można zauważyć podczas przeglądania najnowszych informacji pojawiających się na Facebooku lub po prawej stronie, w zakładce „Sponsorowane” bądź „Polecane strony”. Co najważniejsze, tego rodzaju reklamy przedstawiane są tylko i wyłącznie określonej grupie osób, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo, że będą chciały one zapoznać się z przedstawianą im ofertą.
Reklama w SM ma w sobie siłę
Zastanówmy się ile osób codziennie korzysta z Facebooka, Instagrama czy Tweetera. Ilości te należy liczyć, w milionach, ponieważ jest to najpopularniejszy portal społecznościowy z, którego codziennie korzysta miliony osób na całym świecie. Przede wszystkim jest to możliwość komunikacji z innymi użytkownikami i to bez wychodzenia z domu. Możemy poza tym powiedzieć, że nie tylko szybka wymiana informacji wpłynęła, na to, że z Facebooka korzysta już co 3 osoba na świecie, ale przede wszystkim fakt, że można to robić z osobami, które sa rozmieszczone na całym świecie. Kolejna zaleta SM to fakt, że możemy sobie przesyłać różne pliki wideo co jest na pewno bardzo fajna sprawą, ponieważ pozwala to na przesłanie pliku wideo, w ciągu kilku sekund. Facebook to poza tym wgrywanie zdjęć na swój profil, który na początku należy sobie założyć, by móc w pełni korzystać z usług jakie daje SM. Facebook to również reklama w internecie, którą możemy zrobić za darmo.