Globalizacja to proces, który z roku na rok znacząco nasila się. Wszystko ze względu na nieustanny rozwój poszczególnych środków masowego przekazu, w tym przede wszystkim mediów i jego portali społecznościowych. Najlepszym tego przykładem jest Facebook, który od kilku lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem w wielu krajach na całym świecie. Umożliwia on kontaktowanie się nie tylko ze znajomymi z tego samego kraju, lecz nawet z dowolnej części świata. Bez względu na to, czy Internauci spotkali się wcześniej czy nie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawiązywali oni ze sobą kontakt, wymieniając wiadomości prywatne, chatując, prowadząc dyskusję w grupie, w której razem znajdują się itp. Jest to znakomita okazja dla osób, które nie mogą z określonych przyczyn podróżować, a które chciałyby pozostawać w kontakcie z osobami znajdującymi się nawet kilka tysięcy kilometrów dalej. Pozwala to na praktykowanie komunikowania się w języku obcym, wymiany kulturalnej i zwiększenia świadomości na temat różnic, jakimi mogą charakteryzować się osoby dorastające w innych krajach.
SM jako obszerne źródło informacji ze świata
Facebook czy Instagram gwarantuje nie tylko możliwość komunikowania się ze swoimi znajomymi czy dzielenia się z nimi wydarzeniami ze swojego życia, lecz także rozwijanie swoich zainteresowań i wiedzy z zakresu tego, co aktualnie dzieje się na świecie. Jak to możliwe? Wystarczy wybrać odpowiednie źródło informacji (na przykład kanał telewizyjny, gazetę czy portal internetowy) oraz polubić jego fanpage. Każdego dnia publikuje ono szereg informacji na temat tego, co aktualnie zachodzi na świecie, w Polsce czy w określonej partii świata –zależnie od profilu jego zainteresowań i działania. W ten sposób Internauci mogą być na bieżąco ze wszystkimi zmianami, niezależnie od miejsca zamieszkania. Wystarczy jedynie dostęp do Internetu.
Okazuje się jednak, że tylko i wyłącznie niektóre informacje bezpośrednio trafiają do odbiorców. Facebook bierze pod uwagę statystyki związane z ich przeglądaniem stron o określonej tematyce. Właśnie w ten sposób stara się przedstawić im tylko i wyłącznie to, co mogłoby spotkać się z ich zainteresowaniem.